7 Aralık 2016 Çarşamba

Web servis Kullanımı (c#)




Merhaba arkadaşlar.

Daha önceki yazım da web servis oluşturma ve metotlardan bahsetmiştim. Bu yazımda ise  yazdığımız bir web servisi başka bir projede çalıştırma veya  netten  web servis sağlayan kaynaklardan bulduğumuz web servisi nasıl kullanırız bunlarla alakalı basit bir uygulama yapmayı düşünüyorum.

Yazdığımız bir web servisi başka bir projede nasıl çalıştırırız ?
Web servis oluştuma ve metotlar yazımdan bahsedildiği gibi bir web servis oluşturmuştuk .ben yine onu kullanacağım .baştan tekrar bir web servis nasıl yazılır değinmeyeceğim.


 *İlk olarak  önceden oluşturduğumuz web servis projemizi açalım(üsteki linkten bakabilirsiniz). servis adına sağ tıklayıp view in browser diyelim



*Daha sonra resimde görüldüğü gibi web servisimizin url sini kopyalayalım.



*Şimdi visual studio da bir proje açalım. web veya form aplication da olabilir. ben form aplication projesi açacağım. Ama yapacağımız işlemler web projeleri içinde geçerli. Ben WebServisKullanimi adında bir form aplication projesi oluşturdum. 

*Resimde de görüldüğü gibi projemize sağ tıklayıp->add->service reference  tıklıyoruz.






*Belirtilen alana kopyaladığımız web servisin url sini girip go diyoruz( Discover deyip web servisin yolunuda gösterebilirsiniz). Go dedikten sonra resim de görüldüğü  gibi web servisin adına tıkla ->soap ına tıkla .. Web servisteki metotlar listelenecektir.




Projenin altında   web servisin reference edildiğini göreceksiniz. Şimdi kodlamaya geçelim. Referans ettiğimiz web servisin içinde iki adet metot listelenmişti. Biri hello World diğeri bizim yazdığımız SayMyName metoduydu.(yukarıda verilen linkten bakabilirsiniz). Ben SayMyName i kullanacağım. String Name parametresi alıyordu.


Formumuza bir adet label , textbox ve buton koyuyorum. Butonun altına aşağıdaki kodları yazıyorum.



Evet arkadaşlar görüldüğü gibi bir web servisin metotlarını çağırıp kullanabiliyoruz. Web servislerin referans edilmesini ve metotlarının çağrılmasını gördük.  Bunun gibi , bir internet kaynağından aldığımız web servisi referans edip metotlarını kullanabilirsiniz.

www.webservicex.net bu siteden web servis örnekleri alabilirsiniz arkadaşlar.

örnek olarak http://www.webservicex.net/globalweather.asmx  web servisi hava durumunu çekiyor. Bunu projenize referans edip kullanabilirsiniz.  Parametleri ve fonksiyonları hakkında web sitesinde bilgiler mevcut , onları öğrenip projenize hava durumlarını çekebilirsiniz.

Son bir şey daha , eğer kendinizin yazmadığı bir web servisi kullanıyorsanız , ara da bir güncelleyin. Çünkü  web servisi sağlayan kaynak ,  kullandığınız web serviste  bir güncelleme yaptığında ,sorun yaşamamanız için güncellemekte fayda var. Güncelleme için  ServisReference1 (eklediğimiz web servisin name space i)in üzerine sağ tıklayıp update service reference demeniz  yeterli arkadaşlar.


Umarım faydalı olmuştur. Kolay gelsin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DataTable To List Object - C#

Merhaba Arkadaşlar , Daha önce kullandığım kısa bir kod parçasını sizinlede paylaşmak istedim.  Elimizde bulunan bir Datatable ı nasıl ...

Popüler Yayınlar