14 Aralık 2016 Çarşamba

Java json dosyası oluştuma ve kullanımı



Merhaba Arkadaşlar
Bugünkü yazımda java da json kullanımından bahsedeceğim. iki başlık altından incelemeyi düşünüyorum. Birincisi  javada json oluşturma  ,ikinci olarak ta java  json dosyasından veri  okumak. 

İşinize yarayacak şeyleri aşama aşama olarak bahsetmeye çalışacağım.

NOT : Ben kodları eclipse te yazıyorum. ThrowException hataları verince direk import ediyorum. Sizde de filewriter/JSONObject gibi yerlerde bu hatayı verebilir. İmport diyince sorun çözülür.


Java da json oluşturma:

Projenizde Json Kütüphanesi ekli değilse
www.java2s.com/Code/Jar/j/Downloadjavajsonjar.htm buradan indirip projenize ekleyin.
properties->Build Path –>Configure Build Path –> Libraries -> Add External JARs-> jar dosyasını seçip ok diyin.


Json dosyası , JsonObject ve JsonArray lerden oluşur. Bir java projesi oluşturup ,bunlara örnekler verelim.
Şimdi json nesnesi oluşturup veriler ekleyip çıktıyı bir görelim

package jsonkullanimi;

import org.json.JSONException;
import org.json.JSONObject;

public class JsonKullanimi {
      public static void main(String[] args) throws JSONException {
             
            //Json nesnesi oluşturuyorum
        JSONObject MyJsonObject = new JSONObject();
       
        //şimdi veriler ekleyelim.
        MyJsonObject.put("Ad", "Bahtiyar");
        MyJsonObject.put("SoyAd", "Sime");
        MyJsonObject.put("Bölüm", "Bilgisayar Müh");
        MyJsonObject.put("Sınıf", 4);
       
       //ekrana gösterme
        System.out.println(MyJsonObject);
    }
}

çıktımız :
{"Ad":"Bahtiyar","SoyAd":"Sime","Bölüm":"Bilgisayar Müh","Sınıf":4}

şimdi de bir nesnemizin içine bir array oluşturalım. Önceki kodların devamı olarak ,

        //JsonArray oluşturuyorum
        JSONArray MyJsonArray=new JSONArray();
       
        //Array de yer alan veriler ekliyorum
        MyJsonArray.put("Osmangazi Üniversitesi");
        MyJsonArray.put("Anadolu Lisesi");
       
        //Array e bir isim vererek , daha önce oluşturduğum nesneye ekliyorum
        MyJsonObject.put("Okullar", MyJsonArray);
       
        System.out.println(MyJsonObject);

Çıktımız :

{"Ad":"Bahtiyar","SoyAd":"Sime","Bölüm":"Bilgisayar Müh","Sınıf":4,"Okullar":["Osmangazi Üniversitesi","Anadolu Lisesi"]}


Yazdığımız Json dosyasını kaydetmek istersek ;

FileWriter writer = new FileWriter("E:\\bahtiyar.json");
            writer.write(MyJsonObject.toString());
            writer.close();
        


Şimdi ikinci başlığa geçelim
Json Dosyasından veri okuma:


String line 
değişkenini tanımladım.

BufferedReader MyBR = new BufferedReader(new FileReader("E:\\bahtiyar.json"));
           
            StringBuilder MySB = new StringBuilder();
            while ((line = MyBR.readLine()) != null)
            {
                  MySB.append(line + '\n');
            }
     
            JSONObject MyJsonObject = new JSONObject(MySB.toString());




Json dosyasındaki veriyi okumanın iki yolu vardır.



JSONNesnesi.get(“Anahtar adı”);
JSONDizisi.get(index);

İstediğim veriyi okumak için


String Y_Ad;
String Y_Soyad;  değişkenlerini tanımladım.


            //json dosyamdam okuduğum veriler alıyorum

         Y_Ad=MyJsonObject.getString("Ad");         // JSON dosyamdaki Ad değeri
         Y_Soyad=(String)MyJsonObject.get("SoyAd");// aynı yöntem



En son olarak ta bir JsonArraydaki verileri okuyalım.

JSONArray schools;

 tipinde bir değişken tanımladım.

schools = (JSONArray)MyJsonObject.get("Okullar");
             
             System.out.println(schools.get(0));
             System.out.println(schools.get(1));



Bu kadar arkadaşlar. Umarım Faydalı olur sizler için kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

DataTable To List Object - C#

Merhaba Arkadaşlar , Daha önce kullandığım kısa bir kod parçasını sizinlede paylaşmak istedim.  Elimizde bulunan bir Datatable ı nasıl ...

Popüler Yayınlar