12 Aralık 2016 Pazartesi

Json Kullanımı(c#)



Arkadaşlar Merhabalar.
Daha önceki yazımda json dan biraz bahsetmiştim. Sadece lafta kalmasın. C# ile json kullanımına dair bir iki basit örnek  uygulama yapalım.

Giriş seviyesi bir uygulama yapalım.
Öncelikle bir json dosyası oluşturalım .Ben notepad++ kullanarak MyJson adında aşağıda ki jsonu oluşturdum.
{

"adi": "bahtiyar",

"soyadi": "sime",

"yas": "23",

"meslek": "Talebe"

}

c# form aplication projesi açıyorum. Şimdi projede  bir tane json ayrıştırıcısına ihtiyacımız var. Bunun için API kullanmamız gerekecek. Bunu iki şekilde sağlayabiliriz.

ilk yol.

internet bağlantınız olmalı bu yolu denerken.
Projede Solution Explorer ->references->Manage Nuget packages ->arama alanına newtonsoft kopyalayın. ve çıkan Newtonsoft.json u indirin.
Ben bu yolu kullanmıyorum. Daha çok 2. yolu tercih ediyorum

ikinci yol

https://github.com/JamesNK/Newtonsoft.Json/releases 

bu siteye girin. sayfanın biraz  altında download yazan yerde json.zip yazanı indirin. içerisine baktığınızda bin klasörünün altındaki dll leri kullancaz. Ben projeyi açarken net framework olarak 4 seçmiştim o yüzden  \Bin\Net40 altındaki dll li kullanacam.
Proje solution explorer reference->add reference->browse deyip dll li seçelim.






Şimdi şunu ekleyelim.

using Newtonsoft.Json.Linq;
using System.IO;  (File komutu için gerekli)

Kodumuz da bu şekilde

            // Json dosyasından ki verileri okuyorum.
           // json dosyasının adresini giriniz
            //File.ReadAllText kütüphanesi System.IO altında yer alır.

            string MyData = File.ReadAllText(@"C:\Users\ ****\Desktop\MyJson.Json");

            //verileri parçalamak için(pars)
            JObject MyParser = JObject.Parse(MyData);


            //json daki parametlerdeki değerleri istediğim yere atıyorum
            label1.Text = (string)MyParser["adi"];
            label2.Text = (string)MyParser["soyadi"];
            label3.Text = (string)MyParser["yas"];
            label4.Text = (string)MyParser["meslek"];












4 yorum:

  1. Merhaba paylaşımınız için teşekkür ederim peki Web sitesinden nasıl çekebiliriz ?

    YanıtlaSil
  2. Winform üzerinden , web sitesinden eğer veri çekmeyi soruyorsanız eğer , wcf servisler kullanarak veri çekerek gelen json datasını , deserialize edip .net objesine atabilirsiniz Bunu yapan bir metod yazarsın. Wcf servisi , servis referansı olarak ekleyip winform da o metodu çağırabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. c# httpRequest ve WebRequest özelliklerini kullanabilirsin.Buda bir yöntem

      Sil
  3. internetteki tek düzgün çalışan kod.
    internet üzerindeki json için okuma kodunu da ekler misiniz.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

DataTable To List Object - C#

Merhaba Arkadaşlar , Daha önce kullandığım kısa bir kod parçasını sizinlede paylaşmak istedim.  Elimizde bulunan bir Datatable ı nasıl ...

Popüler Yayınlar